Lenny Cay Twitter Marknadsföring

Twitter Video

Twitter skapades ursprungligen som en microbloggplattform med 140 tecken, men mycket har förändrats under åren.
Nu kan användare dela bilder, GIF-filer och naturligtvis också videor. Användarna har kommit att älska videor, med 82% av dem som aktivt tittar på videor på plattformen.
Faktum är att video på Twitter får större engagemang, 2,5 gånger fler svar – 2,8 gånger mer retweets och 1,9 gånger fler favoriter än rena textmeddelanden

Man ser också att video är den mest delade medietypen. Faktum är att tweets med videor är 6 gånger mer sannolika att få retweet än tweets med foton och 3 gånger mer än tweets med GIFs.
Videor sprids som ingen annan innehållstyp, eftersom dess innehåll får folk att gilla och engagera sig.

Varför är Videomarknadsföring viktigt

Det finns ett antal skäl till varför marknadsförare föredrar videomarknadsföring.

  • Högre engagemang. 70% av millennierna kommer sannolikt att titta på en företagsvideo när de handlar på nätet.
  • Det är lättare att förklara din produkt eller tjänst. 98% av användarna föredrar en förklarande video än en text.
  • Videoannonser fungerar bättre med en genomsnittlig klickfrekvens på 1,84% vilket är det högsta av alla annonsformat.

Mer om video på Twitter:

Forskning visar att personer som tittar på videoklipp på Twitter är 50% mer benägna att vara medvetna om annonsörens varumärke och att videoklipp på Twitter är 2 gånger så minnesvärda som på andra plattformar. Det understryker effekten av video. Information, i kombination med ett kort videoklipp.

Videolängden är också en viktigt punkt. En 15 sekunders video på plattformen är lika effektiv som en 30 sekunders när det gäller ett bra resultat. För att klara av ovanstående resultat rekommenderar Twitter att företag ska skapa videoinnehåll som visar:

  • Varför dina produkter och tjänster är bäst
  • Hur dina erbjudanden hjälper kunderna
  • Den positiva sociala och miljömässiga påverkan ditt varumärke har

Vi skapar din marknadsföringsvideo på Twitter, i rätt format och i rätt kvalitet.